11.07.2010

Boondock II: All Saints Day [2009]

Boondock Saint'i [1999] izlemek üzere ekran karşısına kurulup ilk dakikalarını izledikten sonra izldiğimi farkettim. Bir hayal kırıklığı aldı başını ilerledi.Bu noktadan sonra yapılacak en güzel şey 2. filmi izlemekten başka birşey olamazdı.

MacManus kardeşler, babaları ile İrlanda'nın sessiz vadilerinde saklanmaktadır ve eski kanunsuzluklarından temizlenmişlerdir. Fakat herkez tarafından sevilen bir rahibin çete tarafından öldürülmesinin ardından kardeşler adaleti yerine getirmek için Boston'a kanlı bir savaş vermeye giderler.

Etrafımızda gün geçtikçe rezil devam filmleri görüyoruz. Bir filmin tutmasının ardından yapılan devam filmleri arasında rezil olmayanlar bir elin parmaklarıyla sayılabilcek olduğu şu günlerde böyle bir filmi izlemeye gerçekten ihtiyacım varmış, anladım. Gerçekten çok güzel bir devam filmi olmuş. Hele canımın aksiyon ve komedi tarzı bir film istediği dakikalarda bana ilaç gibi geldi.

İlk filmi tam olarak ne yazık ki hatırlamıyorum. Sanırım televizyonda izlemiştim, yoksa listemde kesin olarak işaretli olurdu izlendi diye. Sanırsam 2004 ya da 2005 yılında felan izlemiş olma ihtimalim yüksek. İlk filmde aksiyon sahnelerinin bolluğundan soluk aldırmazken bize, bu filmde aksiyon sahnelerinin yerini biraz komedi sahnelerinin koyulması, filmin hızından aksine hiçbirşey götürmemiş, daha ilgi çekici kılmış. Sürekli aksiyon kovalamaca ve silahlı çatışmaları izlemek yerine arada sırada gülmek hoştu.

Bunun yanında çoğu sahnedeki, amatör ruh çok iyiydi. Özellikle silahlı çatışma sahnelerindeki amatör çekim tarzı, olayı biraz daha doğal hale gelmesini sağlamış ve seyir zevkini arttırmış. Her zaman ki gibi önce olay yeri incelemesi ve daha sonra orada neler olduğunun anlatılması gerçekten güzeldi. Bunların yanında yeni bir ''romeo'' nun sahnelere atılması,babaları Billy Connoly'nin işin içine dahil olması da işin diğer artı yönleri...

Filmin sonunda ise bizleri bir süprizin beklediğini söylemek isterim.Çok yerinde bir kararla, filmin sonuna bu süprizi ekleyerek, filmin devamının olduğunu bizlere açıkça belirtmişler.Son zamanlarda ortalıkta dolaşan basit aksiyon filmleri; artık içimizi bayarken böyle bir filmi izlemek yukarıda da söylediğim gibi gerçekten çok güzel oldu. Aksiyon meraklılarına ve biraz heycan arayanlara mükemmel bir devam filmi. Ufak bir tavsiye yapmadan geçmek istemiyorum. Ben de dahil olmak üzere filmin bazı noktalarını bağdaştırmakta biraz zorlandım. Çünkü ilk film ve bu film arasında tam 10 sene gibi bir fark var. Hatırlamakta zorlandım ve herşeyi bağlayamadığımı da burada belirtmek istiyorum. Hiç izlemediyseniz ya da hatırlamakta zorlanıyorsanız , ilk filmi bir kere daha izledikten sonra buna dönüş yapmak daha mantıklı bir tercih gibi duruyor..

Notum 10/7.6.. Mutlaka izlenesi bir aksiyon filmi daha..

0 Yorum :