8.07.2009

3 ü Bir Arada

Uçurtma Avcısı-The Kite Runner 10/8 [2007]

Kitabını okumamıştım. Filmini alıp izlemeye başladığımda "Filmin adı ne?" diye sonra aile fertlerine(Annem, babam, kardeşim) "Uçurtma Avcısı" diye cevap verince bir de ne göreyim? Hepsi kitabını okumuş, bir ben kalmışım. Biz de filmine kaldık.

Neyse hep beraber filmi izledik. Sonunda ağlattı beni. Beni bile demeyeceğim çünkü gayet duygusalımdır. Ve en ufak bir şeye ağlayabilirim. Bir kaç enfes replik var. Enfes sahneler var. Ve kurgu olarak baştan sona sürükleyici ki zaten kitabı da öyleymiş.

Uçurtma sahneleri her ne kadar animasyon olsa da mükemmel. Özellikle Khalid Hosseini'nin kamera arkasında; "Hassan'a yapılan tecavüz ve onu izleyen Amir aslında Afganistan'a yapılan tecavüz ve onu izleyen Afgan Halkıdır." dedi. Burada da ne kadar cesur ve realist olduğunu anlıyoruz.

Film gerçekten dramseverler için müthiş. En azından filmi izledikten sonra bende kitabını okuma isteği uyandırdı. Genelde filmler, kitap okunduktan sonra izlenir ama bana tam tersi bir durum oldu. Kitabı yazan Khaled Hosseini'ye, senarist David Benioff'a ve yönetmen Marc Forster'a teşekkür ederiz. Oyuncularda ellerinden geleni yapmışlar. 2 puanı neden kırdın derseniz?

ÖSS öncesi bu filmi izleyen aklımı.. Tamamen kişisel..

Donmuş Irmak-Frozen River 10/7 [2008]

Öncelikle yönetmenden başlayayım. Daha önce kısa filmleri var ama bu ilk uzun metrajlı filmi. Ve film tamamen bayanlar üzerine kurulu, yönetmenimiz de bayan olunca. Courtney Hunt. İlk filmi olmasına rağmen iyi bir iş çıkarmış. 2009 Akademi Ödülleri'nde de "En iyi Özgün Senaryo" dalında adaydı film.

Başrolde de daha önce hiç başrol oynamamış iki kadın var. Melissa Leo ve Misty Upham. Melissa Leo'yu 21 Grams'dan hatırlıyoruz. Benicio Del Toro'nun karısını oynuyordu. Bu filmle beraber kariyeri 48 yaşında zirve yaptı. Oscar'a aday olacak kadar güzel oynamış mı pek emin değilim ama o karaktere cuk oturmuş yüzü, mimikleri var. Ve gerçekten muhteşem oynamış. 2009 Akademi Ödülleri'nde "En iyi Kadın Oyuncu" dalında 5 adaydan biriydi. Bu arada Misty Upham'a da haksızlık yapmayalım o da gayet güzel oynamış.

Biri beyaz Amerikalı, biri Mohawk iki annenin para kazanmak uğruna Kanada'dan Amerika'ya mülteci taşımasını konu alıyor filmimiz. İki farklı karakterin ortak amaç uğruna illegal hareketlerini anlatıyor yani. 'Çok yalın ve abartısız olmasına rağmen bir dram filmi insanı derinden nasıl yaralar?' sorusunun cevabı. Dram severlerin kaçırmaması gereken Dram ile ilgilenmeyenlerin de izlerse bir şey kaybetmeyeceği hatta 1 buçuk saatini güzel bir şekilde değerlendirebileceği bir film..

Dost Kazığı-How to Lose Friends & Alienate People 10/7 [2008]

Öncelikle mükemmel bir çeviri yapılmış yani biri bana da How to Lose & Alienate People'ı Türkçeye çevir dese bende ona Dost Kazığı derdim herhalde. Bu çeviriyi yapan arkadaşı kutluyorum.

Toby Young'ın aynı isimli kitabından uyarlanan Robert Weide'ın çektiği ve Simon Pegg, Jeff Bridges, Kirsten Dunst ve Megan Fox gibi oyuncuların oynadığı Romantik Komedi. Bir nevi klasik bir ezilen kişinin film boyunca kademe kademe sınıf atlaması ve sonunda başrolde oynayan hatunu kazanmasını anlatıyor.

Bir Romantik Komediye göre uzun olmasına rağmen hiç sıkılmadım. İngiliz Aksanına bayılırım zaten. Simon Pegg 24 saat konuşsun dinlerim. Kirsten Dunst ile de bayağı güzel ikili olmuşlar. Jeff Bridges'ın karizması ve Megan Fox'un güzelliği de zaten filmi izlemeye yeter.

Eh, yani.. Sonu tahmin edilebilen klasik filmlerden olsa da alıp izlemeye değer. Kirsten Dunst>Megan Fox diyorum ve bitiriyorum..

Beercholic

0 Yorum :