6.07.2009

The Last King of Scotland [2006]


Güzel film yapmışlar kutlamak istiyorum. Bu sefer ki yazıyı okunabilirliği açısında çok kısa tutmak istiyorum. Hemen konudan başlayalım. Yeni mezun olmuş doktorumuz Nicolas Ugandaya 1970 li yıllarda oradaki halka yardım etmek için gider. Bu sırada olaylarımız gelişir ve o yıllardaki Uganda liderliğine yeni oturmuş olan Amin ile tanışırlar ve kısa sürede Nicolar, Amin in sağ kolu olmaya kadar yükselir. Tam bu anda olanlar olur ve hikayemiz ters dönmeye başlar.

Amin hakkında hiçbir bilgim yoktu filmi izlemeden önce ama anladığım kadarıyla Uganda tarihinde önemli bir yere sahip kendileri. Filmdeki rolü gereği hem karizmatik hemde son derece acımasız bir adamı canlandırmaktadır. Filmdeki karakteri çok canlı, sağa sola neşe saçan ve sürekli yönetimini esprilerle destekleyen bir portre çizmiler.Ama tabiki gerçekte hiç öyle olmadığını rahatlıkla anlayabiliyorz.

Hemen filme geçiyorum, son derece güzel kamera açıları kullanmışlar ve bunların yanına yerel müzikleri ekleyerek gerçekten iyi bir iş çıkartmışlar. Koltuğa bağlayan bir film çekmişler daha özeti.Kullandıkları mekanlar, yöresel danslar gerçekten süper olmuş..

Sonuç: Kesinlikle izlemeye değer bir film.Sinemayada giderim izlemek için, gerekirse hırsızlıkta yaparım dvdsini almak için.

Sonuç demiştik..Ama oyunculardan bahsetmeden geçmek istemiyorum. Burada bir Forest Whitaker gerçeği var. Rolü çok çok iyi benimsemiş ve gerek konusması, gerek mimikleriyle rolü yaşatmış cidden.Yaptığı esprilere göre kendini ayarlarken bir anda sert bir mod a geçtiği zaman, bunları ne kadar iyi hissettirdiğini anlıyorsunuz. Ama;

Mesela dün gece izlediğim Hoffman dan daha iyi değildi. Yada 93-94 back-to-back lerini yapan Hanks den daha iyi bir performans değildi.Ama tabiki herşeyi o zamanın şartları altında değerlendirmek gerekiyor.2006 yılının en iyi erkek oyuncu adaylarına bakarsak, o yıl içinden izlemediğim tek film, half nelson daki rolüyle Ryan Gosling. Smith i , di caprio yu ve şimdide whitaker ı izlemiş bulundum. O zamanlarda bir oy hakkım olmuş olsaydı kesinlikle di caprio ya verirdim oscarı. Tekrar ediyorum, süperdi ama di caprio kadar iyi değildi maalesef

Benim notum, 10/7.8

0 Yorum :