5.07.2009

Taking Chance [2009]



İnsanı derinden etkileyen bir film bu.Neresinden anlatmaya başlamak gerekli ama bir yerinden girelim olaya klasik olarak.Savaşta ölen 19 yaşındaki bir askerin naaşının kendi şehrine/kasabasına taşınma hikayesi.Başrolde Kevin beacon var ve gerek filmin ağırlığından gerek, role cuk diye oturmasından dolayı inanılmaz bir oyunculuk sergilemiş.Kendini bence izleyiciye kabullendiren bir performans.

Filme gelecek olursak, gerçek yaşanmış bir hikayeyi aynen uygulamışlar.Ben bu işin bu kadar zor ve uzun bir süreçten geçtiğini gerçekten bilmiyordum ve sıkılmadan izledim.Filmin arkasında, daha doğrusu yapılış amacında başka anlamlar arayabilen dar kafalı insanlar mutlaka olabilir.Amerikalılar kendilerine ne kadar önem veriyor, kendi ölülerine bile canlı muamelesi yapıyorlar, hadi canım bu bu kadar zor mu? ölür ve gömersin gibi benzetmeler yapılabilir yada bir takım başka politik davalara girilebilir ama filmi saf bir film olarak değerlendirilmesi gerekmektedir bence.

Çok başarılı bir anlatım ve yapıt olmuş.1 saat 17 dakka boyunca gayet dikkatli ve sıkılmadan izledim.Sahneleri ayrıntılı olarak ve süper bir akıcılıkla bağlamışlar ki zaten bu şekilde olmasa çekilmez bir film olurdu.

Sonuca gelirsek, yukarda anlatırken sürekli film, film diye bahsettim ama bunu çok rahat bir belgesel olarakta alabiliriz.İzlenesi, şehit olan askerin, ölüm yerinden mezara kadar olan yolculuğunun amerikada nasıl olduğunu merak ediyorsanız bu filmi izlemekte yarar var.

Benim notum, normal bir film değerlendirmesiyle, bu filmi bir tutamayacağımdan dolayı 10/8.5

0 Yorum :