5.07.2009

Fifty Dead Men Walking


Ne var ne yok yeni filmlerden diye dolaşırken, indirdiklerimin arasından bu çıktı. Normalde filmlerin sadece afişlerine bakarak izlemeye başlarım. Oyuncuları kim yada konusu felan nedir diye fazla uğraşmam. Zaten bu yüzden önüme her geleni izliyorum ve çoğunun sonu hüsran oluyor ama bu sefer öyle olmadı. Afişe bakan film hastası izleyiciler, afişteki kişinin Jim Sturgess olduğunu görürler ve sonra nereden tanıyoruz onu diye düşünmeye başlarlar. Ben söyleyim, Kevin Spacey, L.Fishburne nin rol aldığı 21 den hatırlıyoruz.Son olarak bu sene çıkan Crossing Over filmindede hatırı sayılcak bir rolü vardı ve şimdi buradayız.

Tam anlamıyla bir başrol oynamış başarılı arkadaşımız. 21 i izledikten sonra bu çocukta iş var demiştim değerlendirme yazımı yazarken ama bu denli başarıya ulaşcağını beklemiyordum. Film hakkında birkaç bişeyler söyleyelim hemen. Herzamanki gibi filmin konusunun ne olduğunu sadece söyleyip geçmeyi, spoiler vermek yada konusunun özetini geçmek istemiyorum.


Konu, 80 li yıllarda IRA örgütüne sızıp, bilgi toplamak için görevlendirilir ve sora işler herkezin istediği gibi gitmez. Film gerçek yaşanmış bir öyküyü anlatmaktadır ve daha ilginç olanı, filmdeki baş kahramanımız Martin McGartland halen hayatta olarak biliniyor ve bir yerlerde saklanıyor olması. Filme geri dönersek, filmin konusu biraz ağır işlenmiş. Action denilen olay a çok az yer verilmiş ama bolcana şiddet içeren sahneye yer verilmiş. Şöyle demek daha doğru olur, az action sahnesi var ama olduğu zamanda adamlar hakkını vermişler. Konu hakkında fazla söylenecek bişey yok kendi adıma çünkü zaten yaşanmış bir olayı canlandırmışlar ama kendileride söylediği gibi bazı kişi ve karakterler değişime uğramış.

Oyunculuk performanslarına değinmek istersek kısaca, Kingsley gerçekten iyi bir oyuncu. Filmde çok fazla rol almamış ama canlandırdığı karakter bakımından kilit rollerin adamı olmaya devam ediyor. Jim Sturgess dan daha önce çok bahsettik ama oyunculuk performansı üst seviyede bu filmde.

Son olarak, 2 saate yaklaşan güzel bir film. İçine birazcık dram eklemeyi başarmış olan yönetmen çokta fena bir iş çıkartmamış açıkçası. İzlenirliği yüksek bir film ama ben izledikten sonra, e bumuymuş dedim kendi kendime.

0 Yorum :