5.07.2009

Crossing Over [2009]


klasik olarak gene 7 barajına takılan filmlerden biri..Baya ünlü oyuncularımız var filmde.Liotta, Ford, Judd başrolde olmak üzeere yanlarında fracture yada push dan hatırlayacağımız cliff curtis de var ki, en az baş kadro kadar sağlam bir rol götürmüş ve süperde altından kalkmış...

filme gelelim hemen..Amerikada yaşamaya çalışan göçmenler üstüne kurulmuş bir film..İlk başta karakterlerimizin hepsini şöyle bir quick look olarak görüyoruz ve ondan sora yawas yawas hikayelerini anlatıyorlar..Birbirleri arasında bir bağlantı beklemeyin ki öyle birşey çıkmıyor..Aralarındaki tek bağlantı bir gün, amerikan vatandaşlığını elde edebilmek ve bunu elde edebilmek için geçirdikleri sürece ve yaşanan olaylar..

Şimdi ben bu filmi gerek anlatımı, gerek konusu bakımından çok beyendim ama bazı göze batan şeyleri söylemek zorundayım..



birincisi, başrol oyuncuları ve bu amerikada yaşamaya çalışan insancıklar arasındaki fark biraz fazla kaçmış..2 ye ayırmak istiyorum gene..Film konusu olarak , göçmenler biraz fazla ezilmişler.Hani öyle bir noktaya gelmiş ki nefes almalarına bile yeşil kart istenir durumdalar(tamam belki fazla abarttım).2.ye gelirsek oyuncu kadrosu olarak, başrol oyuncularının ortaya koydugu performanslar diğerleri arasında belirgin bir fark var...Farkı ancak çok dikkatli izlerseniz anlıyorsunuz..Fark var ama en azından uçurum olmaması ve diğer oyuncuların filme biraz daha fazla egemen olmasıyla bu açığı kapatmışlar..

ikincisi yollamak istedikleri mesaj.Bunu fazla kuvvetli olarak yollayamamışlar.Bilmiyorum, ben bir yapımcı yada başka bişey deilim ama en azından filmi biraz daha ilginç bir hale getirebilirlerdi.Tema olarak olan problemler inceleniyor hani hikayeleri niye birleştirmiyorlar felan diye bir sonuç çıkmasın burdan sakın.Aslına bakarsanız 2004 crash filminin tam tersi gibi bir bağlam var burda...

sonuca gelirsek;

notumu zaten yukarda verdim.. 1 saat 53 dakkaya deyecek bir film mi derseniz evet değer..En azından oyuncu kadrosuna bakarak, burdan aptal-saptal bir iş çıkmayacağını anlarsınız ve izlemekte fayda var ...

0 Yorum :