11.07.2009

The Man in The Chair [2007]



Filmden bahsederek işe giriyorum.Basit olarak sadece izledikten sonra suratımda bir tebessüm bırakan filmler benim için ''iyi'' denilebilcek kapasiteye gelmiş demektir.İşte bu film de onlardan biri ve hemen eklemek istiyorum ki, klasik 7 puan gerektiren filmlerden biraz daha yukarlarda bir yerlerde.

Cameron'ı Michael Angarano canladırıyor -biraz ilerlerde kendisine değinmek zorundayım zaten- asi bir genç ve kendisini suça karışmaktan alıkoyamıyor.Ama gün geliyor, okuldaki kısa film yarışmasını kazanıp burs almak için ''flash'' Madden (Christopher Plummer) ın kapısını çalıyor.Filmi 2 kişi yapamayacaklarından, eski filmlerde görev almış bir film çekim kadrosu oluşturuyorlar ve işe koyuluyorlar.Tabi bu aşamada birçok zorluklarla karşılaşılıyor mesela senaryo, para, ekip...İşte bu sırada Flash eski bir fim yapımcısı olan Moss a başvurmasıyla bütün sorunlar çözülmüş gibi gözüküyor...

Biraz oyunculardan bahsederek bu dağınık gidişatı toparlayalım.Christopher Plummer gerçekten çok sağlam bir oyunculuk göstermiş.Filmde tam bir keş karakteriyle karşımıza çıkıyor ve filmin en can alıcı parçalarından biri haline gelmiş.Ama şu noktada kişisel bir düşünceyi dile getirmenin zamanı gibi...Şu rolde, Anthony Hopkins olsun istemezmiydiniz? Bazı karakterler roller vardır mesela, acaba bunu buraya koysanız neler çıkardı diye düşünmeden edemiyor insan ama bazı rollerdede , alayı gelse ''ıh ıh'' durumları oluyor.Ama ben şuraya Hopkins'i koyarak bir daha izlemek isterdim.Sadece kişisel bir bakış açısı belkide, ama Plummer da inanılmazdı eklemek gerekiyor.

Michael Angarano...Kaç kişi ismini duydu ? Gelecek vaad eden oyunculardan biri bence.İlk The Forbidden Kingdom da izleme fırsatı bulduğum, 1987 doğumlu bu genç arkadaşı kutluyorum gerçekten.Bu kadar genç yaşta olmasına rağmen bu kadar ağır bir filmde kaybolmamış.Bence biraz zor bir olay, film konusu gereği, biraz üst yaş seviyesindeki insanlar arasında geçiyor ve bu kadar genç bir arkadaşın bu senaryoda ve ekranda kaybolmaması gerçekten çok iyi...Hatta bunun üstüne yapımcının söylediği bir alıntıyı göstermek istiyorum;

''What he did was about the bravest thing any actor can do, particularly at his age, and his performance is breathtaking''as Schroeder explained in the Q&A, ''other actors turned it down because it would have broken their hearts to do the role.''

Film hakkında son sözler ise, film yapımcılarına gereken önemin verilmediğine dair çok güzel dokundurmalar yapmış.Aslında izledikten sonra anlayacaksınız ki film içinde film yapmak heralde bu olsa gerek.Çok güzel bir akışı var süresi 1 saat 47 dakika ama hafiften zorlamalar yapılmış son sahnelere yaklaşırken.Sonu bir anda kesilmiş gibi gelebiliyor insana ama sonra idrakına varında aslında alternatif bir sonu daha oldugunu düşünemiyor insan.Sonu bu kadar kuvvetli biten bir filme, sona geliş sahnelerinde birkaç yer gereksiz olmuş.

Notum, 10/7.5 olacak ki böyle bir film için gayet süper bir not.Daha öncelerinde verdiğim 7 lerden yada 6.5 lardan sıkılmaya başlamıştım ki, güçlü bir film olacağını düşünerek izledim ve yanılmadım.İzleyin hatta izlediyseniz, yakınlarınıza felanda tavsiye edin.

0 Yorum :