28.07.2009

An American Crime[2007]



Tam bir manyak filmi.Değişik bir giriş oldu ama heycanla yazmaya başlamak istiyorum.Filmle ilgili sorsalar; nasıl film diye söyleyeceğim ilk şey, herkeze göre bir film değil demek olurdu.Film gerçekten her izleyicinin izleyebileceği tarzda bir film değil.Gerçek bir olaydan esinlenmiş bir film.Sadece çok kötü bir hikaye yazmış olmak için yapılmış bir film.

Film Sylvia Likens isimli bir kızın hayatının bir parçası üstüne kurulu.Annesi ve babası sirkte çalışan bu kız, ebeveynlerinin turneye çıkması üzerine başka bir ailenin yanına gönderilir ve bir süre orda kalması uygun görülür küçük kardeşiyle beraber.Herşey başlarda gayet güzel işliyor gibi gözükür ama ailedeki büyük kızın, kendinden büyük erkek arkadaşından hamile olmasını, aralarından geçen bir 2 li konusma sırasında slyvia duyar.Daha sonralarda bu dedikodu herkezin arasında dolaşır ve bunların kaynağı olarak Slyvia gösterilir.Gerçekler biraz farklı olmasına rağmen, tam bu anda gerçek filmin başladığına şait oluyorsunuz.Annenin kendine özgü cezalandırma teknikleri vardır -anlatmak istemiyorum- ve onları daha hafif olandan en ağırına kadar uygulamaya başlar ve izleyicinin duygularıyla oynanmaya başladığı anda tam o sahnelerdir.Bunu biraz daha açmak gerekiyor, nasıl ?

Filme biraz daha ayrıntılı olarak bakalım.Film gerçekten çok irrite edici yapılmış.Sadece basit bir filmden daha fazla hani rahatsız eden bazı video klipler vardır internette.Aslında biliyorsunuz bunların gerçekten olduğunu ama insana bunları izlemek fena halde bir rahatsızlık veriiyordur.İşte bu onlardan birtanesi.Film ilerledikçe filmdeki karakterlere karşı duygular yaratıyorsunuz içinizde.Mesela Slyvia'nın bırakıldığı ailedeki bakıcı inanılmaz bir karakteri canlandırmış ve kıza yaptıklarını görünce ekran başında resmen kendinizden geçiyorsunuz.O sahnelerdeki soğuk kanlılık ve kendinden ödün vermeyen duruşu gerçekten inanılmaz.Büyük kızın yaptıkları inanılmaz sınıfına giriyor.Kendi kusurunu örtmesi için, bütün suçu slyvia ya yüklemesi ve ona yapılan cezalandırmaları öncelerinde izleyip daha sonlarında kendisinin dahil olması ise bitirici...Yazının burasından sora biraz daha filmden bahsedeceğimi belirtmek istiyorum ve okumanızı tavsiye etmiyorum.Filmin büyüsü kaybolur diye değil, sadece iğrençliğini biraz hafifletmek adına okumayın!

Bahsetmek istediğim nokta şu, anne rolündeki Gertrude, sylvia ya inanılmaz işkenceler uyguluyor film boyunca.Bu sahnelerde Gertrude karakterini canlandıran Catherine Keener'ı tebrik etmek istiyorum.Kendi kızlarında olmayan alışkanlıkları ve davranışları, başkasında gören ve bunları kıskanan bir rolü canlandırmış ve heralde daha iyisi olamazdı.Kaldı ki zaten bu gibi filmlerde süperstar kategorisine koyabilceğimiz oyuncuların oynamaması filmin takip edilebilirliği açısından daha rahat oluyor.Daha öncelerinde bahsetmiştik bundan ama Sylvia rolündeki Ellen Pageden hiç bahsetmedik.Hani oyunculuk performansını kriterlere bağlı olarak değerlendirmem gerekirse 10 üzerinden 9.5 felan vermek gerekiyor.Küçük yaşına rağmen gerek verdiği tepkilerle, duruşu, mimikler, konusması tek kelimeyle inanılmaz.Kaldı ki şöyle bir durum var, eğer fırsat bulurda filmi izlerseniz, böyle ufak yaşta, bu rolü oynamak imkansız gibi gözükebiliyor.Ben izlerken mahvolduğuma göre -duyguların tarifi yok- oynarken bunları bu kadar hissetmek çok çok kötü bir durum olsa gerek.Hele filmin final sahnesi zaten kopartıyor.Bu filmi bir arkadaşımla beraber izleme fırsatı buldum ve son sahnelerde kendisini odayı terk ettircek kadar ilginç ve bir okadarda iğrenç sahneler var gerçekten.

Hemen kendi yorumlarıma geçmek istiyorum çünkü filmi anlatmak yerine, buraya kendi yorumlarımı yazmak bu film için daha geçerli bir durum olacaktır.Bazı filmler vardır mesela ıssız adam, sırf izleyiciyi ağlatmak içindir.Yada bazı filmler sadece filmdeki duyguyu hissetirmek içindir yada aksiyon filmleri vardır, izleyiciyi süreki ayık tutmak için.Ama bu tamamen farklı.Sırf rahatsız etmek için yapılmış gibi.Çünkü öyle sahneler varki, insanın aklı almıyor dayanamıyorsunuz.Film sonlarına doğru yaklaştıkça kendinizi öyle bir kaptırıyorsunuz ki, gözler doluyor, sinirler geriliyor ve daha anlatılmayacak bir sürü duygu karmaşası.Sonra aklınıza kız geliyor bu rolü nasıl oynamış.Çevreyi düşünüyorsunuz, bu nasıl bir aile ve nasıl bir yaşam tarzı diye.Ondan sonra zaman aklınıza geliyor ki 1965 lerde böyle bir olayın nasıl yaşanmış olacağını düşünüyorsunuz.Filmin sonu aslında belli, ama rahatsızlık hikayenin anlatılışında.Gerçek hikayesini merak ettim gerçekten acaba bu kadar ayrıntı verilmişmidir ama inanın bundan daha fazlası olamaz.

Kusra bakmayın, bu kadar iğrenç bir film olmasına rağmen gözümü kırpmadan izledim ve beğendim.Kabul ediyorum, film bittikten sonra şöyle bir tekrardan düşündüm.Bu ne yaaa gibilerinden ama sonra tak tak tak parçaları tekrar yerleştirdim ve süper bir yapım! olduğuna karar verdim her ne kadar konusu irrite edici olsada.Herkezin izlemesi gereken bir film olduğunu düşünmüyorum ve bu yüzden herkez izlesin demiyorum.Barda filmini izlediyseniz bu filmi o kategoriye koyabiliriz.+18 bile olması çok mantıklı olacaktır.

Notum 10/8.8 ki uzun zamandır 8.5 in üstüne çıkacak bir yapım bulamıyordum.Gerek anlatım, gerek oyuncular, konu, mekanlar süper rahatsız edici bir film olmuş.

UnjustLucifer

0 Yorum :