17.07.2009

Even Money [2006]



Son zamanlarda izlediğin açık ara en etkileyici film.Yazının sonunda vereceğim notun gerçekten yüksek olacağını su andan hisseder gibiyim.
Hani bazen insanlar filmleri izledikten sonra yada filmleri izlerken hiç bitmesin isterler ya, işte bu onlardan biriydi.

Hemen oyunculardan bahsedelim.Nerden başlar nerden biter böyle bir kadro ama kısaca saymak gerekiyor; Kim Basinger, Danny DeVito, Kelsey Grammer, Nick Cannon, Ray Liotta, Forest Whitaker diye bu liste uzuyor, gidiyor.Kısaca ben en iyilere değinmek istiyorum çünkü hepsinin iyi olduğu bir filmde en iyilerde bahsetmek gerekir.Kim Basinger, danny Devito ve F.Whitaker'ın performanslarını bir kenara ayırmak gerekiyor diğerlerinden.Ha bu 3 lüden kimi seçmem gerekiyor derseniz, biraz sempatim, birazda filmdeki üstlendiği rolden dolayı K.Basinger demek zorunda kalıyor insan.Gerçekten duyguyu vererek, kendisi filmi hissederek oynamış.Her oyuncu sanki kendini temsil eder gibi oynamış.Bazı yerlerde yazılar okudum film hakkında ve oyuncular hakkında, oyuncular kendilerinde değil, sanki çok isteksizlermiş gibi diye ama aksine.O yazıları yada yorumları yazanlar kendilerinde değil heralde.

Filme geçelim.3 tane olayı film sonunda birleştir filmlerinden birtane daha.Ama işte yapılması gereken budur.Blog da daha öncelerinde birkaç bu tarz filmden daha bahsetmeye çalışmıştım ve hepsinin ne kadar ayrı ayrı yerlere gittiğini, konuların açıkta , oyuncuların havada kaldığından bahsetmiştim ama işte bu sefer öyle olmamış.Filmin büyüsünden mi kaynaklanıyor bilemem ama herşey yerli yerinde.Senaryosu süper olarak birleştirilmiş ve sonuda bir o kadar güzel olmuş.Normal olarak zaten herkezin kazandığı bir senaryo bitişi beni mutlu etmezdi.

Son söylediğim sözü biraz daha açmaya çalışarak filmin derinliklerine giriyorum.Hayat bir kumar.Ne kadar risk alabilirsin ? Herkez kazanmak daha çok kazanmak ister niye ? Daha iyi bir hayat istedikleri için.İşte filmimiz bunun üstüne kurulu bir film.Bir grup insan, kimisi kumar bağımlısı, kimisi bahis...Bunların hepsini ortak bir çizgide toplamışlar film sonunda ve bu ayrı 3 hikayeyi birleştirmişler.Aslında filmin sonunda kötü sonlarında iyi biteceğini gösteren bir bitiş yapmışlarki , bu daa çok takdir topladı benden.

Film adına söyliycek kötü, hatalı bir nokta bulamadım ki zaten bulmak istemedim belkide...

Sonuca gelirsek, film yapaylıktan çok uzak, gerçek hayatın tam içinden bahsetmiş bize.Olan olaylar, insanların yaşadıkları ve filmin sonunda geçen 3-5 dizelik konusma gerçekten güzel mesajlar vermiş.Tek söylemem gereken mutlaka izleyin.Gerek kumar bağımlılığı ve verilmek istenen mesajlarla, gerek senaryosuyla, gerek inanılmaz oyuncu kadrosunun gösteriği performans için bu filmi mutlaka izlemeniz gerekiyor.

notum, 10/8 ... Uzun zamandır 8 vermiyodum, hayırlı olsn..

not:Filmin, Crash filmini yapan şirket/yapımcı firma tarafından yapılmış olmasıda diğer bir güzellik.

UnjustLucifer

0 Yorum :