13.07.2009

Heaven [2002]



İlginç bir filmdi.Nerde başladı, nasıl bitti neler oldu bir solukta izledim.

Film konu olarak cennet, suç, koşulsuz aşk ve arınma gibi temalarıyla öne çıkıyor.Philippa isimli ingilizce öğretmenimiz, kocasının ölümünden sorumlu tuttuğu bir işadamını öldürmek ister.Ofisine bombalı bir saldırı düzenleyecekken işler ters gider ama ne ters gitme yani.(daha sora açıklarım) Ondan sora 4 masum insanın ölümüne neden olur ve sorguya çekilir.İşte herşey bu noktadan sonra başlar ve filmin sonuna kadar devam eder.Film 1 saat 37 dakika ve tam seyir zevkine doyuldugu anda kesilmiş.Süper ayarlanmış ve baştada söylediğim gibi bir solukta bitiveriyor.

Biraz oyunculardan ve yönetmenden bahsedecek olursak;

Sinema tarihinin en önemli yönetmenlerinden biri olan Krzysztof Kieslowski'nin, ölümünden kısa bir süre önce uzun yıllar, müthiş verimli bir ortaklık yürüttüğü senarist Krzysztof Piesiewicz ile birlikte yazdığı Cennet, ikilinin başlamayı planladıkları yeni bir üçlemenin (Cennet, Cehennem ve Araf) ilk ayağıymış aynı zamanda.(sonradan öğrendim) Başrollerde ise avustralyalı oyuncu Cate Blanchett ve Giovanni Ribisi oynuyor.Şöyle bir derleme yapmak gerekirse, 2 oyuncuda hep birlikte oynadıkları sahnelerde, hemde ayrı olarak oynadıkları sahnelerde süper performans göstermişler gerçekten.

Filme gelicek olursak; güzel bir film ama benim tarzım filmler değil orası kesin.Bana hitap etmedi, ama bu yazıyı zaten yazma amacım zaten filmlere objektif bir açıdan bakmam.Bana kalsa asla izlemeyin, güzel ama gereksiz bir film derim, ha ama gerçekler öyle değil.Yukarıda bahsettiğim gibi, cennet, suç, aşk gibi temalar öne çıkmış filmde.Bunların yanına birde hikaye uydurunca film zaten amacına ulaşmış.

Şimdi burda söylemek istediklerim var.Bu filmde gerçeklik aranmıyor tamam ama şunları eklemeden geçemiycem, 50 saniye bana 10 dakika gibi geldi.çöp tenekesi; bu kadar mı rastlantı olur arkadaşım...İtalya polisi bu kadar mı ahmak ? O sevişme sahnesi neydi ya ?

Boş zamanınız varsa, oturun izleyin.Objektif olmaya çalışmama rağmen benim notum: 10/6.5

0 Yorum :