15.07.2009

Cold Mountain [2003]


Şu aralar benimde aşk filmi hayranlığım tavan yaptı burada da genelde aşk filmleri hakkında yazacağım. Heryerde film hakkında olumlu şeyler okuyunca gidip aldım, iyi ki de almışım diyorum. Film 2 saat 35 dakika sürmesine rağmen hiç sıkmadı. Eh bi de film de Nicole Kidman oynayınca daha bi sempati duydum. Yalnız sonu o kadar boktan bitiyor ki resmen hayal kırıklığına uğradım. Gerçi sonra düşününce bu aşk filmi lan kavuşmalarını mı bekliyordun dedim. Film içindeki savaş sahneleride gerçekçiydi. Eh ulan savaşta ölme, karda kışta ölme bi atlının peşinden git sonra tek kurşunla vurularak öl, kadere bak be. Film anlatılmak isteneni çok iyi vermiştir ayrıca film müzikleride çok iyiydi. Neyse film hakkında daha fazla spoiler veripte izleyeceklerin keyfini kaçırmayalım. İzlemenizi tavsiye ederim, iyi günler sinema severler.

filmden en beğendiğim replik burası oldu;

- bana yazdın mı?
- her fırsatta. eğer onları almadıysan sana özetleyebilirim.
- hayır, hayır.
- iyi olman için dua ettim. senin düşüncelerinde olmak için dua ettim. benim korkunç, karanlık yerlere... gitmemi sen engelledin.
- nasıl engelledim? birbirimizi neredeyse tanımıyorduk bile. sadece bir kaç dakika...
- binlerce dakika... onlar içinde ufak elmaslar olan bir çanta gibiydiler. gerçek olup olmamalarının bir önemi yok. boynunun şekli... işte bu gerçek. ve seni kendime doğru çektiğimde ellerimin altında hissettiklerin...
- bir tarlayı sürüyordun.
- senin de elinde tepsi vardı.
- ama içeri gelmezdin...
- hayır içeri girmezdim.
- işte o yüzden elimde tepsi vardı. böylece dışarı gelip seni görebilecektim.
- o öpücük... bütün buraya dönüşüm boyunca aklımdaydı.
- ben de her gün bekliyordum... hasretle senin yüzünü görmeyi bekledim.
- eğer içimi görebilseydin... adına ne dersen de, ruhum mesela...
- korktuğum bu.
- sanırım mahvoldum. beni hep savaşa geri döndürmeye çalıştılar. ama ben buna hazır değildim. ama eğer iyiliği kaybetmiş olsaydım... içimde hassas bir şey olsaydı onu öldürürdüm. bu yaptığımdan sonra nasıl yazabilirdim?

Zekeriya Randolph

0 Yorum :