5.07.2009

Powder Blue [2009]



Filmi ilk gördüğüm anda acaba bu ne diye direk download a koydum. İndirdim ve izleme gereksinimi duydum. Öncelikle oyuncu kadrosuna bir dikkat çekmek istiyorum ki liotta , biel ve whitaker gibi üst seviye oyunculuklarını daha önce bir çok kez kanıtlamış oyuncular var. Yanlarında ise, other boleyn girl yada savage grace filmlerinde gördüğümüz Eddie Redmayne onlara eşlik etmiş.Filmin konusu dram. Evet gerçek bir dram izleyeceğinizi sanıyorsunuz başlarda. Ortada 4 tane olay var. Striptizci bir kadın (biel) ve hastahanedeki oğlunu kurtarmak için para biriktiren, eski bir rahip (whitaker).25 yılını hapislerde geçridikten sonra ortaya çıkan ve kızını arayan bir adam (liotta) ve bir morgcu(redmayne)



Film 4 parçayı birleştirmeye çalışan bir yönetmenin kendi hikayesi gibi.Açıklanması gerekirse eğer; filmde 4 tane ana karakter var ve bunlar bir şekilde birleştirilmeye çalışıyor izlenimi veriyor ama aslında öyle bir durum yok.Şöyle ele alalım bir kere rahib in karısının ölüm şekilleri insanın komiğine gidiyor, aslında trajikomik desek daha doğru olur.Arabada gülüp eğlenirken whitaker kamerayı eline alıyor ve araba kullanırkern kamerayla karısını çekmeye çalışıyor ve o anda olanlar oluyor.Filmin belkide en alakasız karakteri ki ben bir türlü diğer 3 olaya birleştiremedim.Bazı sahneleri 2 şer kere izledim, acaba ben mi bişeyler kaçırdım diye ama yok, whitaker hiçbir şekilde diğer 3 karakterle birleştirilmiyor. Onu oraya güçlü bir aktör olsun, buda kim olsun, whitaker olsun ve orada sağlam dursun diye koymuşlar resmen.Diğer 3 karaktere dönersek eğer, aralarında bir şekilde birleşiyorlar ama gene 3 ü aynı kareye sığmıyor, ama neyse ki en azından bu 3 ünde hayal kırıklığı yaşamıyorsunuz..

Daha öncede söylediğim gibi tam bir dram filmi. Aslında bizim alıştığımız dram filmleri havası yok yada en azından ben bulamadım. Şöyleki, eğer güzel bir dram filmi yapılmak istense yada ben istesem aynı bu 4 oyuncuyu sahneye koyarım. Biel e gene aynı rolü verirdim ki, söylemeden geçemiycem filmde gerçekten inanılmaz şeyler yapıyor. Striptiz nası yapılır adı altında gayet güzel iş çıkartmış ve kendini sergilemekten hiçbir sahnede kaçınmamış.Neyse ne diyorduk, bu oyuncuları aldıktan sonra gene 4 tane farklı hikaye yaratırım ama madem bu şekilde bir malzeme var elde, o zaman niye bunları birleştirmeye çekinmişler? Bütün film boyunca acaba sonunda ne olcak, bunlar nası birleşcekler diye kendimi yerden, bir zaman sora anlıyorsun ki bunlar havada kalacak ve 3ü aynı kareye giremiycek.Zaten bizim rahibi saymıyorum , o baştan sona kadar ayrı bir karakter olmuş.

Daha öncelerinde izlediğimiz üzere mesela, Seven, Crash, 11.14, the dead girl gibi filmlerde ( guy richie den bahsetme gereği duymuyorum bile!) konuları birleştirmek, hem izleyiciye, hemde seyirciye farklı avantajlar sağlar.Zaten bu yüzden aksiyon filmlerinin mutlaka bir sonu vardır.Havada asılı kalan aksiyon olmiycağı gibi eğer başlangıçta 4 olayı alıyorsan bunları bir zahmet harmanla.Dahasına gelicek olursak filmde, baya alakasız sahneler var yaşanan olaylarla ve sanki adamlar dram filmi çekerken biraz işin (funny!) ilginç taraflarını göstermeye çalışmışlar ama burda tam bir çuval durumu var.Bu olayları yansıtmalarından dolayı zaten kopuk olan film iyicene kopuyor ve toparlamak için bazı sahneleri 2 kere izlemek isteyesi geliyor insanın.

Tüm bunların dışında liotta ve whitaker kendi rollerinde gayet iyiler ve biel de sağ olsun çok güzel sahneler gösteriyor bizlere.Sonuç olarak izlenesi olan bir film tabiki ama yukarda bahsettiğim nedenlerden dolayı çok komple bir film beklentisiyle oturmayın ekran karşısına.

Benim notum 10/7 .. Düşünüyorumda 7 bile fazla kalabilir ama en azından yaşanan olaylar, verilen mesajlar, birleştirilemeyen konular ve oyunculuk performanslarına göre 7 geçer bir not...

0 Yorum :